27. srpna 2013

Sex se svým Ex


Předně vás chci upozornit, že dnes nebudu psát o sobě. Ale i přes to, že s touhle životní eskapádou zážitek na vlastní kůži postrádám, jistou zkušenost s ní přece jenom mám.

Jedná se o moji kamarádku, o moji nejlepší přítelkyni, abyste mi rozuměli. Všechno to začalo tak, jak pravá láska začíná – spolužáci ve třídě se do sebe zakoukají a o přestávky se po chodbách vodí za ručičku. Zmiňovaný pár se takhle vodil rok. A pak ještě další dva. A pak nastalo první ALE a po něm rozhodnutí, že je na čase to zabalit.
            Když se ona rozcházela s ním, on stále ještě věřil, že se k sobě po chvíli vrátí. Že jde jen o pauzu. Nevěděl totiž, že se jeho nejlepší kamarád už tři měsíce snaží napravit to, co on podle ní nesplňoval. Sex. Spali spolu, to sice ano, ale nedalo se tomu říkat milování. A tak se kamarád snažil a miloval ji a ona se nechala. Nechala se od něj milovat i potom, co to všechno prasklo a jedno přátelství dvou mužů definitivně odešlo do kytek.
            V jednom odpoledni, kdy jsem si tohle všechno vyslechla, se mi ona svěřila, že si vlastně není jistá, koho z nich opravdu miluje. Toho, koho dokázala podvést kvůli pocitu slasti a vlastní přitažlivosti nebo toho, koho má jako prozatímní náhradu, než se odhodlá rozhodnout se? Vše se ještě víc zkomplikovalo, když mi prozradila, že za svůj nový, v té době asi pětiměsíční vztah, se nejednou setkala s Ex a rozhodně nezůstalo jen u mluvení. Opět spolu spali, ale podle jejích slov, to teď bylo úplně jiné. Vlastně spolu už nespali, ale opět se milovali. To mě vedlo k otázce, jestli nám opravdu zakázané ovoce chutná nejvíc? Jestli potřebujeme ve vztahu vzrušení ze zakázaného, abychom o něj nepřišli? A jestli sex na ex, zvlášť pak třeba s naším Ex, je to, co ho pro nás dělá tak zatraceně sexy?
Její vztahy totiž fungovaly pouze v případě, že oficiálně nefungovaly. Jakmile nějaký muž, dříve milenec, povýšil na partnera a jakmile jejich občasné sexuální schůzky nabyly oficiality partnerského soužití, přišla odpovědnost a s ní i strach a obavy. Z čeho přesně, mi nikdy nedokázala vysvětlit, ale soudě dle jejího chování na tom něco bylo. A bude. Protože oba vztahy/nevztahy dodnes trvají. Jak dlouho, je otázka. Možná pár měsíců či dokonce let anebo možná jen do doby, než si uvědomí, že ve slově sex už jedno X je a proto není třeba přidávat další.

P.S. Nad uveřejněním tohoto článku jsem se hodně dlouho rozmýšlela. Neměla bych být vůči své kamarádce více taktní? Možná mě částečně ospravedlní tohle uvědomění. A možná taky ne...


4 komentáře:

  1. Chvilkama jsem se v tom ztrácela, ale pobavilo mě to :D

    OdpovědětVymazat
  2. názor psychologa na tuhle věc by mě zajímal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poznámka pod čarou: ono už se to vyřešilo, i bez psychologa :P

      Vymazat