11. května 2014

Můj týden s Her(z/c)em


Od předminulé neděle do soboty přesně. Večeřeli jsme spolu, chodili společně do kina, posedávali v kavárně a četli si noviny. Jako staří známí. A ani jsme se při tom moc nebavili o mrtvolách a spalovačích. Jenom trochu, z nostalgie.

A jak se vlastně stalo to, že naproti mě sedí Juraj, žádný hošík ze Slovenska, ale, téměř osmdesátiletý, světově uznávaný režisér? To máte tak, když si ze srandy řeknete, že byste mohli odpovědět na pár otázek, které vám v podstatě náhodou přistály v e-mailové schránce. Všechno se to seběhlo tak nějak náhodně. A tak strašně rychle to zase uteklo!
Pokud pořád tápete, o čem že to tu mluvím, tak jste pravděpodobně neslyšeli o plzeňském filmovém festivalu Finále Plzeň, který tenhle rok slavil už 27. narozeniny. A já letos poprvé stála v řadě jeho gratulantů. S akreditací na krku a čestným místem v každém kinosálu vyhrazeným pro porotu. Ok, zatím jenom studentskou porotu, ale i pan Herz musel někde začínat, že jo.
Chcete-li se o celém festivalu dozvědět víc, klikejte sem. A chcete-li se dozvědět o trochu víc i o mojí festivalové epizodní roli, klikejte zase sem. A jestli toho klikání ještě nebudete mít dost, můžete si přečíst jeden z mých dalších článků na toto téma, a to prosím tady.
Na závěr mě napadá asi sto tradičních otázek typu: Byli jste někdy na festivalu Finále? A jak se vám líbil? Jaký nejzajímavější český/slovenský film jste v poslední době viděli? Jaký vidět chcete a jaký už pro jistotu nikdy ne? Máte radši zahraniční, nebo české snímky? Chystáte se ještě letos na nějaký jiný filmový festival? A uvidíme se spolu příští rok v Plzni?
Můžete si vybrat, na jakou z nich mi chcete dát odpověď. Ale mám tu ještě jednu ne/tradiční bonusovku: Na co byste se zeptali, kdybyste měli možnost mluvit pět minut s Jurajem Herzem? Prasárny se počítají, vulgarismy nikoliv. Přece jenom, režisér jeho rozměrů není žádný cimprlich. Přestože je o hlavu menší než já.


P.S. Měla jsem sice v ruce jeho mobil, i tak se mi ale nepodařilo ukořistit jeho číslo. Pokud vám tedy nevadí, že vaše otázky zůstanou bez odpovědi, směle do toho!


Žádné komentáře:

Okomentovat